lördag 5 april 2014

Moviecompetition: Swedish




Heej!! :D

För att fira att jag nu - tack vara er ^^ - har nått över 300 prenumeranter, tänker jag öppna en tävling som ger DIG chansen att få bestämma vad näsa Story video ska handla om! Om ni är sugna på att vara med, ska ni läsa noga nu!

Ni skickar in era bidrag till mig. Jag väljer ut det jag tycker bäst om, som jag ser kan bli en bra film eller helt enkelt gillar just Den historien mest. Bidraget som vinner kommer jag göra en film av och lägga upp på min YouTube tillsammans med manuset! Vinnarens namn och eventuella YouTube kanal kommer såklart länkas. Vill du vara med?  Såhär gör du:









Du använder dig av "snabb mejlen" för att lämna in ditt bidrag. Du skriver ditt namn, din e-post och ditt bidrag. Är du inte medlem på SSO kan du vara med iallafall! Du kan ta ditt namn du har på din YouTube kanal eller ditt smeknamn, men bara så att jag har ett namn ifall DU är den lyckliga som vinner!


Såhär kan ett bidrag se ut:



Tänk på att: 

- Ditt bidrag måste gå att filma och utföra i SSO! Ni an tex inte skriva "... och hennes häst gick ner på knä och bugade..." för det går inte att spela in, hästarna kan inte buga. 
- Du får skriva manuset eller berättelsen på antingen svenska eller engelska. Inte spanska, inte tyska, eller något annat språk. Bara Svenska och Engelska. Skriver du manuset på Svenska kommer jag översätta till Engelska.
- Namnet på filmen/manuset måste vara på Engelska
- Jag eller mina hästar kommer vara huvudpersonen. 
- Ni får skriva i vilken form ni vill, manus eller novell, det spelar ingen roll! Bidraget får inte vara får långt, då det inte kommer en långfilm som ska göras. Utan ett klipp som kommer bli omkring 3-5 minuter. Tänk därför på att ni inte kan skriva. "Dag 1 det händer. Dag 2 den personen kommer. Dag 3 hennes häst försvinner..." 
- Det ska vara korta berättelser, med tydligt budskap och tydlig handling!


Ett hett tips är att ha så lite dialoger som möjligt, man ska förstå handlingen även om det inte är några förklarande ord. 
Ett annat tips är att ni skriver om dramatiska och sorgliga historier. För det är de som jag kan göra bäst filmer av. För jag har väldigt svårt att göra "I-love-my-horse-forever-and-ever" med massa gulli gull, utan jag gör bäst filmer där det är lite drama och action c; 
Ett annat råd är att du kollar på Story Movies på Youtube. Tex min "Mining Ponies" eller "D3NISSE" Hon gör förvisso TheSims3 videor, men det väldigt bra storys och det är så och liknande vinnarvideon kommer bli. Dvs, utan dialoger eller förklarande texter. Låt filmen tala för sig! c;

Till sist, lyssna på musik för att hitta inspiration. Om du skriver en berättelse baserad på en låt, skriv bara vilken låt det är så jag kan ha med den i filmen :3


Har du en fråga får du antingen kommentera, prata med mig i spelet eller skicka ett mejl till JennyNightforest@gmail.com



TÄVLINGEN STÄNGS NER 2014-05-01!! 
Bidrag som skickas in efter att tiden gått ut blir diskvalificerade. 


Skulle det uppstå problem, kontakta mig så snart som möjligt - på SSO eller min vanliga mejl.


Lycka till och må bästa författare vinna! :D

//JennyNightforest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tänker du på sötis?? c: